L’exposició de la col·lecció de Joan Condal s’ha pogut veure durant dos mesos al Museu Darder

Del 9 d’abril al 6 de juny s’ha pogut veure al Museu Darder l’exposició itinerant “Empremtes del passat”. Es tracta d’una exposició que difon de forma senzilla el món dels fòssils per a un públic general, enterament produïda per Joan Condal, col·leccionista i difusor del món dels insectes i els fòssils.

L’exposició ha estat visitada en aquests dos mesos escassos per un total de 799 persones. D’aquestes, 389 persones formaven part de 17 grups d’escoles del Pla de l’Estany. La promoció realitzada pels Serveis Educatius dels Museus de Banyoles entre les escoles, tan a prop de final de curs i amb la Setmana Santa pel mig, va afavorir que tres escoles i un institut del Pla de l’Estany visitessin de forma gratuïta l’exposició, acompanyats pel mateix Joan Condal. Els alumnes anaven de segon de primària a primer d’ESO, i tant ells com els professors van poder gaudir del bon poder comunicatiu de Condal.

D’altra banda, l’exposició contenia un joc sobre reconeixement de fòssils en el que s’havien de trobar 16 objectes que no eren fòssils reals. Un total de 97 persones va omplir les butlletes, i només una va encertar el total de “no fòssils”, per primera vegada en la itinerància d’aquesta exposició. La guanyadora ha estat Azahara Donaire Larruy, de Cornellà de Llobregat, que havia visitat el museu en família. El premi consisteix en una gran papallona atles dins un marc, tot plegat preparat per Joan Condal.

Museus de Banyoles, 9/6/2022