• S’han organitzat visites guiades pensades per al col·lectiu de la gent gran

• Avui dimarts es farà jornada de portes obertes i dissabte se celebrarà la Nit dels Museus

Els Museus de Banyoles celebren des d’aquesta setmana el Dia Internacional dels Museus. A banda de l’activitat de portes obertes que es farà avui dimarts, també s’han programat visites guiades dirigides al col·lectiu de la gent gran i dissabte se celebrarà la Nit dels Museus.

El 18 de maig se celebra el Dia Internacional dels Museus (DIM), el gran esdeveniment que organitza des de 1977 el Consell Internacional dels Museus (ICOM). El DIM és el dia en què els museus són els protagonistes i obren les seves portes per oferir una atractiva oferta d’activitats i per sensibilitzar als seus visitants i a la població de la seva importància en el desenvolupament de la societat.

Amb el lema ‘El futur dels museus: recuperar i tornar a imaginar’, el DIM convida als museus, als seus professionals i a les comunitats a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co)creació de valor, nous models de negoci per a les institucions culturals i solucions innovadores per als reptes socials, econòmics i mediambientals del present. En aquest context, els museus de Banyoles han preparat un seguit d’activitats durant aquest mes de maig “amb l’objectiu que no siguin iniciatives puntuals, sinó que es converteixin en accions programades en el futur”, segons ha explicat el director dels museus Lluís Figueras.

Les activitats, que es van iniciar ahir dilluns, s’han organitzat conjuntament amb l’àrea d’Acció Social de l’Ajuntament i se centren en el col·lectiu de la gent gran perquè recuperin els museus després d’un any de pandèmia. Ahir dilluns una vintena de persones van participar en la visita guiada ‘Robatori sacríleg al Monestir de Banyoles’, en una activitat coordinada amb el Casal Cívic de Banyoles.

Dissabte vinent s’ha programat una visita guiada ‘Banyoles medieval’, adreçada al col·lectiu de gent gran d’origen gambià. Els dilluns 24 i 31 de maig es faran dues visites guiades ‘Banyoles medieval’ en coordinació amb el programa FEM Companyia.

A més, coincidint avui dimarts amb el Dia Internacional dels Museus es farà una jornada de portes obertes al Museu Darder i al Museu Arqueològic.

Nit dels Museus

Paral·lelament el proper dissabte 22 de maig els Museus de Banyoles organitzaran la Nit dels Museus amb l’activitat ‘Anem de nit al Museu amb el senyor Darder’, en una visita concertada amb aforament limitat i amb reserva prèvia.