El passat djous 25 de juliol Cultura Banyoles va presentar el programa del segon semestre de 2019. Es va fer un repàs dels esdeveniments més importants que estan preparant des dels diversos focus culturals, com poden ser les arts escèniques, la proposta musical, les activitats de la biblioteca municipal i, per descomptat, també la nostra programació als museus.

Com ja és habitual, la programació dels museus ve farcida d’activitats de tot tipus: tallers per grans i petits, xerrades i cicles de conferències i, sobretot, visites tant als museus com als equipaments que d’ells depenen, com son la Vil·la Romana de Vilauba, el Monestir de Sant Esteve i el Poblat Neolític de la Draga.

Per altra banda, les exposicions temporals d’aquest nou semestre giren en torn a l’art. Més concretament, a la visió que dos personatges tenen del món que els envolta. El primer d’ells es el pintor Joan de Palau, del qual se’n presenta una exposició al Museu Arqueològic. Aquesta, en commemoració del seu centenari, pretén donar a conèixer la cara menys coneguda de l’artista banyolí, esmentant detalls com el seu pas pel món del teatre i la seva trajectòria com a caricaturista.

L’altre personatge que pren rellevància és el fotògraf Pere Soler. Fent equip amb el pilot Andreu Pujades, s’han associat per portar-nos una exposició fotogràfica on es poden veure un gran nombre de paisatges a vista d’ocell, tots ells pertanyents a les comarques de Girona. Aquest recull d’imatges s’exposarà al Museu Darder Espai d’Interpretació de l’Estany.

Aprofitem aquestes últimes línies per informar-vos que les dues exposicions, Girones i 12 pinzellades de Joan de Palau seran als seus respectius museus fins el 5 de Gener de 2020, i gaudeixen d’entrada gratuïta. No us les perdeu!