El conseller Tresserras va presidir ahir la signatura del conveni per a la creació de la Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya, en la qual també han participat representants de sis museus catalans.

La nova xarxa està encapçalada pel Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC) com a museu nacional i l'integren, a més de les diverses seus del MAC –Barcelona, Girona, Empúries, Olèrdola i Ullastret–, el Museu Nacional Arqueològic de Tarragona i els altres sis museus d'arqueologia més representatius de Catalunya: el Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, el Museu Comarcal de l'Urgell, el Museu de Gavà, el Museu d'Arqueologia Salvador Vilaseca de Reus, el Museu de Badalona i el Museu de la Noguera.

Segons Tresserras, la xarxa pretén «articular al voltant del Museu Arqueològic de Catalunya els sis museus més rellevants que hi ha al territori en aquest àmbit».Font. Punt Diari

Llegir més