El dilluns 1 de febrer el Museu Darder. EIE va acollir una  reunió científica dels integrants del projecte d’excavació del jaciment neolític de La Draga en la que es va debatre l’estat actual de la recerca i les perspectives de futur del jaciment,  i es presentaren possibles noves línies d’investigació . A la jornada, tancada al públic, hi van intervenir investigadors vinculats al projecte de recerca del jaciment que pertanyen a diverses institucions, museus i universitats nacionals i internacionals.

El poblat neolític que es troba situat al centre del marge oriental de l’estany de Banyoles, va ser descobert l’any 1990, arran de les obres d’enjardinament del parc de la Draga, i des d’aleshores s’hi han realitzat excavacions arqueològiques, tant al sector terrestre com a la zona subaquàtica, on estava l’antiga platja neolítica.
Les excavacions, fins el 2005, estaven dirigides i coordinades pel Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles i el CASC;  i comptaven amb la col·laboració de diverses institucions de recerca.

L’any 2008 i després de tres anys sense intervencions el projecte va iniciar una nova etapa en la que s’afegiren a la direcció la UAB, el CSIC, el MAC i Arqueolític i es va començar un projecte de recerca que tenia previst allargar-se fins el 2013. Els dos primers anys del projecte (2008-2009) van servir per dur a terme prospeccions arqueològiques a diversos punts de l’Estany de Banyoles.
Des d’aquest mateix any i fins el 2012 s’ha previst iniciar de nou  les intervencions arqueològiques al jaciment, els treballs ens els que participaran estudiants d’arqueologia, segurament es duran a terme al llarg dels mesos d’estiu. L’últim any del programa no hi haurà intervenció arqueològica, ja que es destinarà a tancar resultats i a redactar memòries i monografies.