Enguany, Limnos i el museu Darder recuperen l'esperat curs de sortides ornitològiques que havia quedat estroncat per la pandèmia.

Tradicionalment i per l'afinitat dels seus membres actius, Limnos, amb la col·laboració del museu Darder, han dut a terme diversos cursos sobre ornitologia en diferents formats; introducció a l'ornitologia, identificació d'ocells; amb classes teòriques; amb sortides al camp...

Des de 2019 però, es va optar per un nou format basat en sortides al camp que va tenir un gran èxit. Després de veure's estroncat al 2020 i no celebrat al 2021 degut a la pandèmia, aquest 2022 ha sigut el primer any que s'ha pogut repetir amb normalitat.

L'objectiu del curs ha sigut adaptar-se a tots els nivells dels participants per observar el canvi de diversitat i riquesa d'ocells de Catalunya, en moure's d'hàbitat i d'època de l'any. Així com donar eines per aprendre i millorar habilitats per a la identificació d'ocells, i descobrir espais possiblement desconeguts on anar-los a observar.

Per aconseguir-ho, els 24 participants van començar els curs amb una petita sessió introductòria i de presentació al museu Darder, seguida de la primera sortida al febrer als Aiguamolls de l'Empordà per veure ocells aquàtics hivernants. Al març van visitar el paratge de la Moixina a Olot on es deixaven veure ocells forestals residents i poder practicar cants també. El curs continuava amb la sortida d'abril repetint els aiguamolls de l'Empordà per veure ocells migradors en pas. Per anar acabant, al maig es va anar al Cap de Creus, on un hàbitat de matollar diferent del que estem acostumats, va permetre veure ocells poc comuns i fins i tot rars. Per últim al juny van visitar l'entorn de Tregurà per veure ocells de muntanya.

Tot plegat es va tancar amb un dinar amb formadors i participants, amb ganes de que arribi el febrer de 2023. El curs va anar a càrrec de Marc Fusellas, amb l'ajuda tècnica i didàctica de Jordi Burch, Clàudia Batlle i Gerard Funosas.

Museus de Banyoles, 6/6/2022