L’ Àrea de Cultura, Noves Tecnologies, Esport i Benestar de la Diputació de Girona ha convocat un nou programa d’ajuts als museus de la demarcació per a dotar-se d’equipaments relacionats amb les noves tecnologies. El 2021, els Muses de Banyoles han rebut un total de 2.400,00 €, que han dedicat a la millora de l’equipament tecnològic.

El Museu Arqueològic ha adquirit un microscopi digital DINO-LITE (AM4917MZTL), de llarga distància de treball, 140 augments i 5 mpx, que pot ser usat tant per fotografiar objectes de petites dimensions amb finalitats de documentació (monedes, llavors, denes...), com pel seu estudi. En ser un microscopi portàtil, a més, tant pot ser usat al mateix museu com al laboratori de camp dels jaciments arqueològics. Com a complements, un trípode i llums d’estudi.

D’altra banda, el Museu Darder ha realitzat millores a l’equipament de la Sala d’Actes, amb l’adquisició de nous micròfons sense fils, que ajudaran a que els assistents a les xerrades que s’hi organitzen puguin gaudir-ne més.

Museus de Banyoles, 14/12/2021