Aquest cap de setmana (19, 20 i 21 de juny) es celebra la onzena edició de les Jornades Europees d'Arqueologia (JEA). Aquest projecte impulsat des del Ministeri de Cultura francès i estès a tot Europa vol divulgar els descobriments arqueològics més recents, així com familiaritzar al públic general amb l'arqueologia, els seus objectius i reptes.

Des de Museus de Banyoles ens acollim a la iniciativa, i hem preparat diverses propostes i recursos que detallarem a continuació. Podeu consultar-les també a la nostra fitxa del lloc web de les jornades (accediu-hi clicant aquí), on hi trobareu la resta d'activitats que s'ofereixen:

Àrqueotours la Draga

Oferta digital

El Museu d’Arqueologia de Catalunya va desenvolupar l'any 2019 7 vídeos per visualitzar amb ulleres 360 graus alguns dels jaciments arqueològics catalans més representatius, entre ells el poblat neolític de la Draga. Aquest vídeo es va poder realitzar a partir de la recerca efectuada entre la Universitat Autònoma de Barcelona, el Centre Superior d’investigacions Científiques-Institució Milà i Fontanals, el Museu d’Arqueologia de Catalunya i el Museu Arqueològic de Banyoles.

Ara podeu gaudir des de casa d'aquest material que us permetrà experimentar la sensació de ser directament al jaciment. Us recomanem que ho visualitzeu amb la vostra tauleta o mòbil, i si teniu ulleres cardboard on inserir el mòbil, l'experiència serà totalment immersiva!

Feu clic aquí per accedir al vídeo.

La Draga en càpsules

Oferta digital

La Draga en càpsules és una proposta per a commemorar els 30 anys del descobriment del poblat neolític de la Draga de Banyoles. Els diferents investigadors ens expliquen en pocs minuts quines són les seves recerques i els seus objectius! Es tracta d’una proposta que es va iniciar durant el període de confinament, cadascú des de casa seva, i que continuarà durant els propers mesos, us animem a escoltar els diferents investigadors ara i properament al youtube dels Museus de Banyoles.

Podeu accedir a la llista de reproducció clicant aquí.

Jornada de portes obertes al Museu Arqueològic de Banyoles

Gratuït

Portes obertes fins al 30 de juny

El Museu Arqueològic Comarcal, situat a l’edifici gòtic de la Pia Almoina, conserva els materials paleontològics i arqueològics de la comarca. La seva important col·lecció es vincula al territori a partir dels diferents jaciments que es troben a la comarca i explica com l’home es va adaptar i transformar, en el transcurs del temps, al medi singular marcat pel fenomen lacustre de l’Estany de Banyoles. La seva visita ens permet fer un repàs a la història de la comarca des de les èpoques més remotes fins a l’edat mitjana. A la sala de paleontologia s’hi exposa la fauna arcaica de finals del terciari i inicis del quaternari. Les sales de prehistòria exposen bàsicament les col·leccions d’indústria i fauna de les coves del paratge del Reclau de Serinyà i les restes del poblat neolític de La Draga.

Horari: de dimarts a dissabte de 10:30 a 13:30 h i de 16 a 18:30; diumenge de 10:30 a 14 h.

Més informació: www.museusdebanyoles.cat

Imatges relacionades