Una proposta setmanal per a gaudir dels #MuseusACasa

LA PEÇA DESTACADA

EL CINC SOUS DE BANYOLES

Moneda de plata de 1641. Museu Arqueològic

Fa 25 mm de diàmetre, du a l’anvers un escut gran amb les 4 barres i la llegenda Principatus Cataloniae, que representen les armes de Catalunya, mentre que al revers hi ha l’escut de Banyoles...

EL LLEGAT

ELS HORTS I RECS DE BANYOLES, I ALTRES QÜESTIONS DE PATRIMONI NATURAL. Número 14

Amb la idea de divulgar el nostre passat, Els Amics dels Museus i l'Ajuntament de Banyoles editen aquest butlletí, que s'anomena el Llegat.

PELS PETITS DE CASA

CREA UN FÒSSIL!  Manualitat

Si has anat al Museu Arqueològic, segur que t’has fixat en el fòssil de la ploma d’ardeid, i si has anat al Museu Darder, segur que has vist la fulla d’avellaner fossilitzada en un travertí!

PASSA EL TEMPS

MOTS ENCREUATS. Passatemps

Germans petits de l’Estany de Banyoles... 9 lletres! Posa a prova els teus coneixements sobre el Museu Darder i el patrimoni natural de la comarca... la setmana vinent et donarem les solucions.

MUSEUS EN MOVIMENT

BAÑOLAS: VIDA Y LEYENDA. Noticiari NO-DO

El 1953 el noticiari setmanal franquista que precedia obligatòriament a les pel·licules projectades als cinemes espanyols proposava un recorregut turístic per Banyoles, l'estany i les seves llegendes... un autèntic passeig en el temps!

[veure+]

Consulta la proposta de les altres setmanes aquí