Una de les principals novetats és la creació d’un nou personatge, en forma d’extraterrestre, que s’ha creat per transmetre els continguts als més petits.

Una altra de les novetats d’aquesta edició és la creació, edició i producció del primer llibre d’activitats infantil, fet seguint els principis de lectura fàcil, i que engloba informació i activitats dels 26 museus. A través d’ell els més petits podran descobrir tot el patrimoni cultural de cada museu de forma divertida, amena i inclusiva.

Durant les vacances de Nadal a part de l’àmplia oferta d’activitats familiars programades s’ha preparat un joc de pistes encadenades adreçades als nens i nenes que visitin els museus de la xarxa

Del 6 de desembre de 2019 al 7 de gener de 2020 tindrà lloc la cinquena edició de Nadal al Museu. Després de l’èxit de les passades edicions els 26 museus que integren la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona s’uneixen de nou sota el lema “Aquest Nadal, els museus de les Comarques de Girona han preparat una aventura molt especial per tu!” per motivar les visites de públic familiar durant les festes nadalenques. Els museus, de temàtiques variades com la història, el cinema, el joc, l’artesania, l’arqueologia, l’etnologia, el medi natural, el mar, la tecnologia, l’art... oferiran la possibilitat de passar-s’ho bé i descobrir tot el patrimoni que ofereixen els museus.

Enguany, la nova edició de Nadal al Museu arriba amb dues novetats importants. La primera, és la presentació d’un nou personatge que serà la imatge de les activitats familiars de la Xarxa. Aquest nou personatge creat per la jove il·lustradora Xènia Ferrer, és un extraterrestre que aterra a terres gironines i no sap on és, ni com és la gent que hi viu. Així que decideix visitar-ne els museus per descobrir les costums, les tradicions, el passat dels que habiten el territori. A través d’ells els més petits podran descobrir cada un dels museus de la xarxa. I la segona, la creació d’un llibre d’activitats amb lectura fàcil que obsequiaran a tots els nens i nenes que visitin els museus durant les festes de Nadal. El llibret, creat, editat i produït per la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona, s’ha fet amb la intenció de donar a conèixer d’una forma divertida, el patrimoni dels museus del territori gironí. La Xarxa de Museus de les Comarques de Girona treballen per l’accessibilitat universal, fent museus inclusius. Per aquest motiu, els textos i el disseny d’aquest llibret han estat elaborats basant-se en els principis europeus d’accessibilitat gràcies a la Lectura Fàcil. Si no s’esgoten les existències durant la campanya de Nadal, aquest llibret estarà disponible durant tot l’any en els 26 museus de la xarxa.

Com en les anteriors edicions, també s’ha treballat en la creació d’una activitat conjunta que tindrà lloc a tots els 26 museus. Enguany els nens i nenes tindran el repte de descobrir les pistes que el nou visitant ha deixat preparades als museus. A través del joc de pistes encadenades els més petits podran aprendre del patrimoni cultural de cada museu; una bona oportunitat per descobrir amb família els museus de les comarques de Girona.

A més a més del joc de pistes encadenades, cada museu ha preparat activitats especials per fer durant aquest període de vacances. Els nens i nenes podran participar en tallers i activitats com preparar la decoració nadalenca de casa, cuinar plats típics d’aquestes festes, fabricar les seves pròpies joguines, fer els fanalets de Reis o gaudir de recitals de contes de Nadal, entre moltes altres activitats. En les properes setmanes anunciarem totes les propostes que els 26 museus han dissenyat per aquestes festes de Nadal.

Els 26 museus integrants de la 5a edició Nadal al Museu son:

Museu Etnològic del Montseny. La Gabella (Arbúcies) · Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles, Museu Darder. Espai d’Interpretació de l’Estany (Banyoles) · Terracotta. Museu de terrissa i ceràmica industrial de la Bisbal, Museu Municipal Josep Aragay (Breda) · Ecomuseu-Farinera de Castelló d’Empúries · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Empúries · Museu de l’Anxova i de la Sal (l’Escala) · Museu del Joguet de Catalunya (Figueres) · Museu de l’Empordà (Figueres) · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Girona · Museu d’Art de Girona · Museu del Cinema. Col·lecció Tomàs Mallol (Girona) · Museu d’Història de Girona · Museu d’Història dels Jueus (Girona) · Tresor de la Catedral de Girona · Museu Municipal de Llívia · Museu del Mar de Lloret de Mar, Museu de la Garrotxa (Olot) · Museu dels Sants d’Olot · Museu del Suro de Palafrugell · Museu de la Pesca de Palamós · Museu Etnogràfic de Ripoll · Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols · Museu de la Mediterrània (Torroella de Montgrí) · Museu d’Arqueologia de Catalunya-Ullastret.

La Xarxa de Museus de les Comarques Girona està impulsada pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Girona.

Més informació: nadalalmuseu.com

Museus de Banyoles, 19-11-2019