L'arpó magdalenià de la Bora Gran de Serinyà i la mandíbula de Banyoles es poden veure aquests dies en una exposició al Museo Arqueológico Nacional (MAN) de Madrid. La mostra ‘El poder del pasado. 150 años de arqueologia en España’ recull alguns dels objectes més singulars de la història de l’arqueologia de diferents museus de la península Ibèrica. Concretament, són 150 objectes o conjunts procedents de 68 institucions col·laboradores diferents. Les dues peces del Pla de l'Estany tenen en comú la figura de Pere Alsius, un dels personatges pioners de l'arqueologia catalana.

‘El poder del pasado’ es podrà visitar fins a l’1 d’abril de 2018. La mostra commemora el procés de construcció de l’arqueologia espanyola coincidint amb el 150 aniversari de la fundació del MAN.