L’església de Sant Miquel es troba dins el que era el conjunt emmurallat del castell de Palol. L’església és d’origen romànic de planta rectangular i absis semicircular adossat al mur de llevant. Amb forma de creuer hi ha adossades dues naus laterals i una sagristia. A la façana principal destaca la portalada rectangular amb dintell i brancals de pedra. S’hi troba una imatge d’un petit temple amb la figura de Sant Miquel Arcàngel vencent al dimoni. Sobre el templet s’hi troba un escut i decoracions d’estil barroc amb garlandes. I sobre la portalada hi ha un petit rosetó amb guardapols. El campanar és de planta quadrada i de grans dimensions. La nau és coberta amb volta de canó i un arc triomfal emmarca l’absis i les naus laterals són cobertes amb volta de creueria. Els murs exteriors són arrebossats i només s’han deixat al descobert els carreus laterals.
El primer document que esmenta l’església data de 1076 quan el bisbe de Carcassona, Bernat Bernat, mor al castell de Palol i en el seu testament esmenta “Sancti Michaelis de Paladel”. L’església es va reformar al segle XVIII.
Bibliografia
D. A. El patrimoni del Pla de l’Estany. Inventari històric i arquitectònic de la comarca. Consell Comarcal del Pla de l’Estany. Banyoles. 2005
D. A. Catalunya Romànica. El Gironès, La Selva, El Pla de l’Estany, V. Enciclopèdia Catalana, 1991.
L’església es troba al nucli de Palol de Revardit, en el conjunt delimitat pel castell.