L’ Àrea de Cultura, Noves Tecnologies, Esport i Benestar de la Diputació de Girona ha convocat un nou programa d’ajuts als museus de la demarcació per a dotar-se d’equipaments relacionats amb les noves tecnologies. El 2019, els Muses de Banyoles han rebut un total de 2.333,32 €, que han dedicat a la millora de l’equipament tecnològic.
Durant aquests darrers anys s'està desenvolupant un aplicatiu per a poder fer una visita virtual en 3D a la vil·la Romana de Vilauba, extensió del Museu Arqueològic de Banyoles. Fins ara es comptava amb 3 tauletes i 2 ulleres per a què escolars i públic general poguessin fer el recorregut virtual, que permet contrastar el present i el passat per així comprendre com funcionava la vil·la. S’han comprat 3 ulleres més per oferir una visita totalment immersiva i de qualitat, accessible a més gent al mateix temps.
En el cas del Museu Darder, s’adquireixen dos projectors per a l'exposició permanent (Espai Estany). Els dos que hi havia, que formaven part del muntatge original de l'exposició inaugurada el 2007, portaven temps funcionant malament, amb diverses avaries i amb pèrdua de qualitat en la imatge.

Museus de Banyoles, 29/1/2020