El Museu Darder, amb la col·laboració de la Biblioteca Comarcal del Pla de l’Estany, el servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles i les llibreries Blanch, Forum i L’Altell, convida a la participació de totes aquelles persones que conserven algun record del museu, o bé aquest els serveix d’inspiració per a la creació d’una obra literària. La llarga vida del Museu Darder, així com la singularitat del seu fons, l’ha convertit en un potencial element inspirador d’històries de tota mena, així com una presència en el record de moltes persones, que sovint rememoren les seves experiències passades al museu quan hi tornen després d’uns anys.
Aquesta proposta vol ser una ocasió per promoure la participació activa de la població de Banyoles i comarca, així com dels visitants presents o passats en la celebració del centenari, essent un acte més personal que protocolari o institucional.
Per tal de permetre la participació del major nombre persones, s’han creat tres categories d’edat, de nens a adults, i els relats podran ésser escrits en català o castellà. La tramesa es farà via correu electrònic.
Els premis seran un per categoria, amb uns diners en metàl·lic, excepte per la categoria infantil, i un val per la compra de llibres en cadascuna de les llibreries col·laboradores.
Els relats guanyadors es publicaran en el butlletí “El llegat”, d’Amics dels Museus de Banyoles.
El termini per a la presentació de les obres serà el 15 de setembre d’enguany, i el veredicte i els premis es faran públics a finals de 2016.
Les bases completes del concurs es poden descarregar al web www.museusdebanyoles.cat i se’n farà una distribució a diferents punts de Banyoles en format paper.

Us podeu descarregar les bases aquí.