El diumenge 4 d’octubre, l'Associació Alt Ter, amb la col·laboració amb Limnos i el Museu Darder, van realitzar una activitat de sensibilització de la ciutadania sobre el valor dels serveis ambientals dels boscos i la seva conservació. Es tracta d’una campanya promoguda per l'Institut Català d'Ornitologia (ICO) i l'Associació Alt Ter, i que compte amb el suport del Departament de Territori i Sostenibilitat.
La campanya, anomenada “BIOBOSC: Boscos i ocells”, pretén donar a conèixer, a més a més de les funcions productives i socials que tenen els boscos, les seves funcions ambientals: Regulació del cicle de l'aigua, del clima i la temperatura, captació de CO2 i producció d'oxigen, protecció contra l'erosió, foment i conservació de la biodiversitat... Així com valorar l’estat actual dels boscos de Catalunya, la majoria molt joves amb pocs exemplars madurs.  Per tot això la rellevància de la conservació dels boscos, sobretot d’aquells amb una major diversitat d’espècies i edats. Aquests són fonamentals per a garantir una bona qualitat dels ecosistemes i com a conseqüència una gran biodiversitat.
Com a segon gran objectiu, la campanya cerca donar a conèixer la vinculació estreta entre la fauna forestal i els arbres que formen els boscos, especialment els ocells. Aquests tenen un paper important dins de l'ecosistema forestal ja què controlen plagues d’insectes forestals, dispersen les llavors dels arbres, participen en el cicle des nutrients, creen refugis i són alhora aliment d’altres animals. D’aquí la importància de facilitar el seu establiment i la seva conservació.
El fet que molts arbres siguin joves, dificulta trobar forats disponibles per què hi puguin nidificar.  És per aquesta raó que, després de la xerrada inicial, l’activitat continua amb un taller de construcció de caixes niu. L’objectiu és facilitar aquests espais de nidificació als ocells, alhora d’incentivar la col·laboració i participació dels participants en el projecte Nius, una iniciativa de l’ICO per poder fer un seguiment i estudi de la nidificació d'aquests ocells.
A l’activitat de diumenge al Museu Darder hi van participar una trentena de persones, entre petits i grans, i es van construir 12 caixes niu, que les diferents famílies es van poder endur per tal de col·locar-les en diferents indrets i poder fer així el corresponent seguiment dels ocells. Agrair la col·laboració de tots els participants en el projecte Nius, que continua oberta per aquells que s’hi vulguin afegir.