El divendres 10 de juliol, a quarts d’onze del matí a la Plaça Major de Banyoles, va tenir lloc la cloenda de la primera setmana del taller de Robòtica d’Estiu que organitzen el Servei d’Educació de l’Ajuntament, l’entitat Astrobanyoles i Museu Darder.

En aquesta nova edició, el taller ha rebut més de vuitanta inscripcions de les quals se n’han pogut admetre cinquanta, prioritzant els nois i noies escolaritzats en els centres de secundària de Banyoles i d’una manera especial les noies, que representen un 20% dels participants.

Enguany el taller s’ha plantejat amb dos torns d’una setmana de durada, durant la qual els joves s’apropen al món de la programació i la robòtica, en aquest cas a partir del software i hardware lliure i el seu entorn, que finalitzen amb una demostració a la Plaça Major.

El repte d’aquest any es situa en el futur any 2047, a la superfície del Planeta Mart, on s’ha avariat un aparell amb un carregament de minerals que no pot tornar sol a la base.  Els enginyers d’una agència espacial han de programar un robot, sense control humà directe, per tal que es dirigeixi fins a les coordenades on es troba l’aparell avariat per rescatar-lo el més aviat possible.

L’activitat està organitzada pel Servei d’Educació de l’Ajuntament que hi aporta finançament, gestió i ideació, l’entitat Astrobanyoles que hi aporta coneixement i la direcció i el Museu Darder que hi aporta l’espai. L’activitat està dinamitzada per Issac de Palau, que porta la direcció tècnica del taller, conjuntament amb sis monitors també experts en la matèria. El taller rep el suport econòmic de la Federación Espanyola para la Ciencia y la Tecnología-FECYT que ha atorgat a l’Ajuntament de Banyoles a través d’una subvenció.

Aquesta activitat forma part del programa d’activitats de promoció de la ciència i la tecnologia que ofereix el Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles. Els objectius principals d’aquest programa són la divulgació de la ciència i la tecnologia entre la població, donar a conèixer la investigació científica i la seva relació amb l’entorn i fer-ho des de la igualtat d’oportunitat d’accés al coneixement, especialment entre la població més jove.