Aquest mes de desembre s’ha realitzat la restauració d’una petita peça, de no més d’un pam de longitud, pertanyent a la Col·lecció Darder. Es tracta d’un llimac de l’espècie Arion rufus, a tamany natural, fabricat en cera i l’únic dels quatre exemplars de models de mol·luscs que es conserven al Museu Darder que ha arribat íntegre fins l’actualitat. Aquests models van estar realitzats pels fabricants francesos Maison Tramond, un dels proveïdors de Francesc Darder a París. Aquest comerç estava especialitzat en la realització de models de cera, especialment d’anatomia humana, però també d’altres esopècies, com en aquest cas.
La restauració s’ha pogut realitzar amb el suport de la subvenció que enguany ha atorgat al Museu Darder el Servei de Restauració de la Generalitat de Catalunya, de gairebé 3.000 €. Aquests diners han permès continuar les restauracions iniciades amb la de l’home anatòmic, dedicant-se a  restaurar ossos humans didàctics, una caixa linneana (antiga eina per a la recol·lecció de plantes), dues planxes d’impremta amb il·lustracions sobre gossos i aquest llimac. La restauradora Neus Campmany ha estat l’encarregada de realitzar aquestes restauracions.
El treball de restauració del llimac ha consistit en la neteja de la brutícia que cobria la cera policromada, deixant al descobert el color original, que en cap moment s’ha repintat. Els resultats es fan evidents en les imatges adjuntes, on es pot veure l’aspecte de la peça abans i després de ser restaurada.
Malauradament, la resta de peces que formen part d’aquesta sèrie que es conserven al Museu difícilment podran ser restauradades, en trobar-se en un estat molt deficient.