Josep Tarrús va començar a treballar com a conservador del Museu Arqueològic de Banyoles l’any 1976, encara que no va ser contractat per l’Ajuntament fins el 1977. Les seves primeres feines van consistir en la documentació de les peces del fons del Museu, sota supervisió del aleshores director no professional del Museu, Jaume Butinyà Granés, també president del Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, entitat que en aquells moments gestionava el museu.

De la feina de Josep Tarrús durant tots aquests anys cal destacar-ne no només les tasques quotidianes associades al càrrec, com ara la gestió de les col·leccions, la creació de material expositiu i divulgatiu o l’atenció als investigadors, sinó especialment la participació en diferents projectes museològics de la ciutat o en les excavacions de Vilauba o de La Draga, de la qual va ser el primer director d’excavació.

És el de La Draga el jaciment que més s’acosta al perfil de Josep Tarrús com arqueòleg, ja que és expert en neolític i com a tal ha investigat altres restes d’aquest període de les comarques gironines.

Josep Tarrús va estar l’únic tècnic contractat dels Museus de Banyoles fins a la incorporació d’un conservador també al Museu Darder, l’any 1986. Actualment, i des de 2007, existeix també la figura de Director dels Museus de Banyoles.

Fa unes setmanes ja s’ha iniciat el procediment de contractació d’un nou conservador per al Museu Arqueològic.