"Work in Progress" és un cicle de seminaris on es presenten recerques en curs, en fase d'elaboració o propera publicació, amb la intenció de recollir suggeriments i crítiques constructives per part de la comunitat d'historiadors i historiadores de la ciència.
El 10 d’octubre de 2014, l’investigador Oliver Hochadel (Centre Superior d’Investigacions Científiques-CSIC) va presentar la primera de les xerrades del cicle, amb el títol "Entre comercio, ciencia y entretenimiento: Francesc Darder y los inicios del Parque zoológico de Barcelona". El treball d’Hochadel reivindica la figura de Francesc Darder com a destacat naturalista, home de negocis i escriptor de temàtica relacionada amb la natura. La xerrada destacava una de les seves múltiples iniciatives per a desenvolupar una història natural aplicada a les necessitats humanes, la creació del Parc Zoològic de Barcelona el 1892. Els primers anys del Parc van ser de lluita per tirar endavant el projecte amb un pressupost mínim. La idea de Darder era treure un profit dels recursos del Zoo a diferents nivells, com la venta d’ous i la subhasta d’animals, però també l’entreteniment del públic. En la ponència es comparava aquest parc zoològic, amb finalitats econòmiques, científiques i de cultura de masses, amb d’altres zoològics de l’època. Al mateix temps, es contextualitzava el Zoològic de Barcelona en la situació de crisis social i política dels voltants de 1900.

A la imatge, Francesc Darder a la Sala d'Incubació del Parc Zoològic de Barcelona.

Més informació:
Seminaris work in progress