El divendres 2 de juliol es van lliurar al Museu Darder els premis corresponents a la 10ª edició del Concurs de Fotografia de la Natura que organitzen anualment l’entitat ecologista Limnos, el Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, el Museu Darder i la Facultat de Ciències de la UdG.
Durant l’acte es van donar a conèixer els guanyadors d’aquesta edició que han estat:

1er premi
Jorge Ruiz del Olmo. Espejo matutino. Sabiñanigo (Huesca) 15/4/10.
Premi especial per a flora i fauna d’ambients aquàtics
Jorge Ruiz del Olmo. Zampullin chico 2. Sabiñanigo (Huesca) 15/4/10
Premi del Pla de l’Estany
Jaume Llorens Bach. Hivern, groc i mirall. Llacuna d’en Margarit 14/2/09.
Premi Universitat de Girona.
David Soler Hernández. El racó de Huckleberry. Riu Ter A Salt. Abril 2008.
Autor Jove
Natalia krasnopolska. La natura crea art. Març 2010.

Aquest any el tema triat per les fotografies participants en el  concurs ha estat els “Aiguamolls i zones humides”. Han participat del concurs 37 participants amb un total de 114 fotografies.
El jurat format per membres de les entitats organitzadores i per experts en fotografia i natura, a part de donar un premi principal, també premia les millors imatges que fan referència a la comarca del Pla de l’Estany i a les que defineixen la millor imatge sobre les plantes o els animals dels ambients aquàtics. Altres categories que reben premi són la de millor fotografia d’una persona vinculada a la UdG i el millor autor jove.
Una selecció de 40 de les millors fotografies presentades, entre les quals les finalistes i les guanyadores de les diverses categories, es podran veure gratuïtament a la sala d’exposicions temporals del  Museu Darder. Espai d’Interpretació de l’Estany,  fins a finals d’agost.
Durant la tardor la mostra es traslladarà al vestíbul de la Facultat de Ciències de la UdG.