Del 22 al 24 de novembre de 2019 tenen lloc al Museu Darder els Col·loquis de Tardor del Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, enguany dedicats a Ramon Margalef López (1919-2004), el científic impulsor de l’ecologia a l’Estany de Banyoles, en motiu del centenari del seu naixement. En motiu d’aquesta efemèride, s’exposen a la zona de recepció del museu dues vitrines contenint el mapa batimètric de l’Estany de Banyoles original dibuixat per Ramon Margalef el 1969 a partir dels perfils d’ecosondatge, alguns dels quals que també s’exposen. Aquest mapa mostra les diferents fondàries de l’Estany de Banyoles, i és indispensable per a qualsevol investigació científica d’aquest. També s’exposa la maqueta de l’Estany realitzada amb làmines de cartró per Salvador Sarquella i Salvador Pujolàs el 1970, i que forma part del fons del Museu Darder, encara que mai havia estat exposada.
Aquests materials estaran exposats fins el 15 de desembre, després de la xerrada del Dijous culturals dedicada a Ramon Margalef, a càrrec del biòleg Salvador Sarquella, “Ramon Margalef: el pare de l’ecologia i Banyoles”.
Totes aquestes activitats es troben emmarcades en l’Any Margalef.

Museus de Banyoles, 22-11-2019