El divendres 25 de gener es va inaugurar al Museu Darder l’exposició “El somni del taxidermista”. L’eix central de l’exposició és el dibuix del mateix títol de l’artista Javier Garcés, que mostra un taxidermista adormit somiant que els animals que ha preparat tornen a la vida. L’origen d’aquest dibuix va ser l’estada de Javier Garcés al Museu Darder per a dibuixar diversos animals dissecats per a un encàrrec. El potencial artístic dels exemplars dissecats i la reflexió sobre la taxidèrmia li van donar la idea de l’obra.
Durant més de set mesos, l’artista va estar treballant al Museu Darder i a Taxidèrmia El Ciervo (Cassà de La Selva), on va dibuixar més de 30 animals dissecats.
A més del dibuix, l’exposició mostra 23 del 29 exemplars del Museu Darder que hi apareixen, així com diverses fotografies del procés de treball. Per tal de poder-los exposar en les millors condicions possibles, el museu ha dedicat recursos econòmics per a un tractament de neteja i de restauració de diversos dels exemplars.
Es realitzaran diverses activitats a l’entorn de l’exposició. El dissabte 9 de març al matí, Javier Garcés estarà dibuixant animals del Museu Darder i convidarà a fer el mateix als visitants o persones interessades que s’apropin al museu. Qui vulgui, pot portar el seu material de dibuix i rebrà l’assessorament de l’artista. L’altra activitat consisteix en un concurs d’identificació dels exemplars del dibuix que es poden observar en l’exposició. El premi consisteix en un estoig gran de llapis Faber-Castell del mateix tipus dels que utilitza en Javier Garcés.
L’exposició “El somni del taxidermista” es pot visitar de forma gratuïta al Museu Darder fins el 22 d’abril.