En el curs s’han impartit 4 classes teòriques i 3 sortides, entre març i abril de 2017. Les valoracions dels 29 assistents són bones, i es demostra l’interès per l’organització de més cursos naturalistes.

Els cursos organitzats entre les dues entitats els darrers anys han tingut molt bona acollida i els assistents han demanant continuïtat. S'han realitzat cursos d'ornitologia, dibuix naturalista, fotografia de natura, horticultura,... Aquestes activitats permetent apropar la població a temes relacionats amb el nostre entorn i les diferents maneres d'apropar-s'hi i conèixer-lo.

Els assistents, alguns dels quals repetien del curs d’ornitologia del 2015, han tractat en 4 sessions de teoria d'una hora i miitja cadascuna els criteris d’identificació d’espècies d’ocells. També han practicat l’aprenentatge dels cants i han aprofundit en la separació d’espècies de grups més aviat difícils com els limícoles o els rapinyaires. A més, han pogut practicar la identificació amb els ocells dissecats del museu. En les sortides, dues de les quals es van haver d’aplaçar per mal temps, s’ha anat al Pla de Martís, als Aiguamolls de l’Empordà i s’ha fet un anellament a la zona de Can Morgat.

Les enquestes resulten en una valoració molt positiva del curs, com en les últimes edicions, i es demanen més cursos divulgatius naturalistes. Si a més tenim en compte que aquesta edició es va tancar a 30 persones i amb unes quantes en llista d’espera, es demostra que hi ha un gran interès de la població a conèxier més la fauna del nostre entorn.