Amb la presència del president del Centre d’Estudis, Joan Anton Abellan, i de Crisanto Gomez (UdG), Josep Maria Massip (CECB) i Lluís Figueras (MDEIE), el dimarts dia 23 es va dur a terme la presentació als mitjans de comunicació de XXIII Col·loqui de Tardor que enguany duu per títol Dels museus de ciències del segle XIX al concepte museístic del segle XXI. Cent anys del Museu Darder de Banyoles.

A destacar d’aquesta presentació fou el comunicat anunciant la suspensió per motius personals, de la conferencia inaugural que tenia que pronunciar el professor Jorge Wagensber. Conferència que s’ha traslladat al diumenge a les 11.00 del matí, un fet que ha comportat el trasllat de la conferència que estava prevista fer com a clausura a les 19.30 del dissabte.

La resta de conferències segueixen dins l’horari previst.