Membres del jurat:
Lluís Figueras i Casademont (Director dels Museus de Banyoles)
Georgina Gratacós i Teixidor (Conservadora del Museu Darder)
Mireia Llorens i Ruiz (Tècnica d’Administració Especial i Cap de Servei de Cultura de l'Ajuntament de Banyoles)
Eva Martí Alarcón (Directora de la Biblioteca Comarcal del Pla de l'Estany)
M. Àngels Joanmiquel i Rovira (Escriptora i professora de català)
Josep Maria Massip i Gibert (naturalista i escriptor)
Josep Maria Figueras i Casademont (filòleg i professor d'institut)

Amb data 15 de setembre es tanca el termini de presentació dels relats. S’han rebut, per a cada categoria:
Categoria 1 (infantil): 2 relats
Categoria 2 (juvenil): 1 relat
Categoria 3 (adults): 18 relats

Els relats (veure annex) es fan arribar als membres del jurat el dia 20 de setembre.
El jurat es reuneix el 5 d’octubre de 2016, a les 4 de la tarda a la Sala de Reunions del Museu Darder. La deliberació s’allarga fins les 6 de la tarda.

S’atorguen els següents premis:

Premi categoria infantil (persones nascudes entre 2004 i 2009):

Al relat “El misteri de les papallones nocturnes”, escrit per Teia Turon Dalí, de Fontcoberta. S’ha valorat especialment, com es demanava a les bases, l’originalitat, la creativitat, la fidelitat a la temàtica proposada i la capacitat d’impacte del relat.

Premi categoria juvenil (persones nascudes entre 1999 i 2003):
Tot i haver-se presentat només un relat en aquesta categoria, se’l considera mereixedor del premi per la seva evident qualitat literària. El títol del relat és “Vitae”, escrit per Elisenda Veciana i Buixeda, de Banyoles.

Premi categoria adults (persones nascudes abans de 1999):
S’ha valorat especialment l’originalitat, la creativitat, la fidelitat a la temàtica proposada i la capacitat d’impacte dels relats d’aquesta categoria. El guanyador és el relat “El mètode científic”, escrit per Josep Masanas i Camps, de Banyoles.

Accèssit
Es decideix concedir un accèssit al relat “Sempre seré banyolí”, escrit per Josep Pastells Mascort, ja que s’ha valorat la seva qualitat literària. Encara que no s’havia previst a les bases, el Jurat ha considerat que aquest relat mereixia un reconeixement especial, a banda del guanyador d’aquesta categoria. El premi consisteix en un obsequi de material ofert pel Museu Darder i la Biblioteca de Banyoles, així com amb la seva publicació, conjuntament amb els relats guanyadors.