Fa ben pocs mesos es va poder donar per acabada la revisió i ordenació de la biblioteca del Museu Darder, formada per més de 1.500 exemplars, entre llibres i publicacions periòdiques. Gràcies a la tasca realitzada per Albert Garcia durant els mesos que va estar com a objector de consciència al Museu, s’han pogut revisar totes les fitxes dels llibres, realitzar un nou fitxer per a l’hemeroteca, canviar la numeració per a separar llibres de publicacions periòdiques i ordenar i marcar els llibres segons el CDU (Codi Decimal Universal) utilitzat per les biblioteques públiques. També es va poder disposar d’un nou armari per a llibres gràcies a una subvenció de la Diputació de Girona de l’any passat. Esperem poder-ne adquirir almenys un altre enguany per anar substituint les lleixes metàl.liques actuals.
En les dues llistes següents es pot veure la tipologia dels llibres i els títols de publicacions periòdiques (cal dir que, d’aquestes, hi ha alguns títols dels que es té un o pocs exemplars i d’altres dels que se’n tenen molts números o col·leccions completes).

0    Obres generals                        79
    1    Filosofia                                    2
    3    Ciències socials                       21
    4    Lingüística. Filologia                 1
    5    Ciències pures i naturals        325
    59    Zoologia                              137
    6    Ciències aplicades                   47
    7    Belles arts. Diversions. Esports  45
    8    Literatura                                  13

9    Història i geografia. Biografia   42

HEMEROTECA
    0    Obres generals                          30
    05    Revistes generals                    21
    1    Filosofia                                      1
    3    Ciències socials                          4
    5    Ciències pures i naturals           39
    6    Ciències aplicades                      8
    7    Belles arts. Diversions. Esports    9
    9    Història i geografia. Biografia     7

Encara que és força reduïda, s’intenta anar ampliant la biblioteca amb publicacions sobre ciències naturals (d’ambit general i comarcal) i museologia. Gran part s’obtenen per interncanvi amb altres institucions (tot i que rarament es pot oferir res a canvi), però també per compra. La biblioteca es pot consultar concertant prèviament la visita al mateix Museu o trucant al 972 57 44 67.

Georgina Gratacós i Teixidor
Conservadora del MDHN

Agraïment.
No es podria disposar d’una biblioteca tan ben organitzada de no haver estat per l’interès i col·laboració d’Albert Garcia, Pilar Vilalta i la Biblioteca de Banyoles, que ens va deixar dues publicacions per a consultar el CDU.

Fitxers relacionats