Col·leccions

Col·lecció Xavier Sala d'ocells autòctons (2008)

El senyor Xavier Sala, d’Olot, és un aficionat als ocells de fa molt temps. A part de l’observació dels animals en la natura, es va dedicar a col·leccionar ocells dissecats de procedències diverses. La majoria de peces les havia aconseguit procedents de la caça en zones de la Garrotxa i de l’Alt Empordà, i que havia fet dissecar o que havia dissecat ell mateix. Alhora, anotava dades de l’exemplar en fitxes on constaven la data de recol·lecció, el lloc i la persona que el trobava o caçava, per exemple. Aquesta documentació va ser inclosa en la donació. En aquest sentit, la co·lecció té un interès afegit, ja que permet conèixer citacions sobre espècies d’ocells, una cosa molt valorada pels ornitòlegs.

A part dels ocells autòctons n’hi ha alguns d’èxotics i algun mamífer.

Objectes de la col·lecció:

Sabies que?

Dos dels ànecs que formen part d’aquesta col·lecció procedien de la Col·lecció Darder del Museu, i el senyor Sala els havia intercanviat per altres espècies amb Josep M. Corominas, membre de la Junta del Museu, feia anys.
No havia quedat constància enlloc d’aquest intercanvi.