L'any 1944 el Dr. Josep Ma Corominas i Planellas va decobrir diverses monedes de plata a l'entrada de la cova del Reclau Viver (Serinyà).Una vegada examinades aquestes monedes varen resultar ser un tresoret de 8 dracmes i 4 divisors de plata, encunyades per la població grega d'Empúries, a mitjan del S. III a.C. Des d'aquesta data són al Museu Arqueològic Comarcal de Banyoles (MACB).
Aquestes monedes, totes en un excel.lent estat de conservació i molt valuoses històricament, formaven part del numerari usual de la ciutat grega d'Empúries, que les utilitzava per a comerciar amb els pobles ibers indígenes - els indiketes- i amb els navegants grecs, púnics o romans que arribaven als seu port.La seva troballa en una cova de Serinyà s'ha d'interpretar com una ocultació voluntària, explicable en una època tan violenta com és el final del segle III a.C., moment de la II Guerra Púnica entre romans i cartaginesos, en la qual Empúries hi va tenir un paper destacable.
Les dracmes, d'entre 16-18 mm de diàmetre, presenten al seu anvers la figura de la deessa Arethusa, voltada de dofins, i al seu revers un Pegàs, o cavall alat, sota del qual duen la llegenda Emporiton. En dues d'elles, el cap del pegàs està format per la figura d'un nen arronsat (el Chrysaor). Els divisors són monedes més petites, d'entre 10-11 mm de diàmetre, també amb el cap d'Arethusa a l'anvers i el Pegàs al revers.
Recentment, el 18 de maig de 1995, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, es va inaugurar una vitrina-monetari a la zona de recepció dels visitants de MACB, on s'exposen les monedes trobades a la comarca del Pla de l'Estany des del s.III a.C. fins al s.XVII. Les dracmes i divisors de plata de la cova del Reclau Viver hi ocupen un lloc de privilegi, en ser les monedes més antigues de la comarca.