Del 4 de maig al 23 de juny.

L’exposició, produïda per la Casa de Cultura de la Diputació de Girona vol valorar l’impacte del republicanisme a les comarques gironines com a moviment de gran influència més enllà de la política, en àmbits com la cultura, el periodisme, l’art, la ciència l’educació o l’economia, del període de 1900 a 1936. Els protagonistes d’aquell somni republicà eren ciutadans conscients que s’esforçaven per assolir una transformació essencial de la societat. Aquesta exposició, que es va concebre per la commemoració dels 150 anys del naixement de Francesc Macià i el 70è aniversari de la fi de la guerra l’any 2009, pretén  recompondre l’enorme mosaic del republicanisme i aportar-ne una visió global com a moviment, alhora que es presenta també com un itinerari enriquidor de la seva influència a les comarques gironines.

ENTRADA GRATUÏTA