del 13 d'agost al 2 d'octubre

Aquesta mostra és una introducció a la manera d'entendre la medicina i al tractament de les malalties en l'època romana. Explica l'evolució en el temps, des dels orígens, molt lligats a remeis transmesos per tradició oral que es remunten al neolític, impartits pel patriarca de la família, fins a una medicina més científica, molt influïda pel món grec, que té diferents escoles o tendències, i que estarà a l'abast, principalment, de les classes benestants (fins al segle IV dC no es crea la figura del metge municipal).

L'exposició també explica les divinitats vinculades a la medicina, com s’exercia la professió, en quins espais visitaven els metges (clíniques i hospitals, sobretot militars), la praxis mèdica testimoniada pels autors clàssics, així com algunes especialitats mèdiques i l'instrumental de què es disposava, del qual es poden veure rèpliques. Coneixerem les malalties i epidèmies més comunes i quines eren les cures i remeis que s’aplicaven. Exposició cedida pel Museu de Badalona en col.laboració amb Arqueoxarxa (Xarxa de Museus i Jaciments Arqueològics de Catalunya).

Horaris:
De dimarts a dissabte de 2/4 d’11 a 2/4 de 2 i de 4 a 2/4 de 8