Del 30 de juny al 23 de setembre

Des del Museu d’Arqueologia de Catalunya i a través de l’Arqueoxarxa, que agrupa els principals museus d’arqueologia i jaciments museïtzats de Catalunya, s’ha cregut interessant donar a conèixer els paral·lelismes entre la ficció i la realitat de l’arqueòleg més famós del món: l’Indiana Jones.

Aquesta exposició transforma la sala que l’acull en l’Hangar 51, el conegut magatzem que salvaguarda totes les relíquies recuperades pel Dr. Jones arreu del món. A través de rèpliques d’objectes de les pel·lícules, reforçades amb fotogrames dels films, s’explica què hi ha de cert i en què es basa la fantasia d’aquesta saga d’aventures arqueològiques.

L’Indiana Jones esdevé un símbol i un referent en el món de l’arqueologia, sent en l’actualitat una saga de culte en el gènere d’aventures. Si bé avui en dia cap arqueòleg no treballaria com ell, és un reflex d’una realitat no tan llunyana. Separar la base real de les seves aventures fantàstiques permetrà al públic tenir una visió més objectiva de la vida de l’arqueòleg i de les vivències d’aquest personatge.

Organitza:

Museu d’Arqueologia de Catalunya-Arqueoxarxa, Generaltat de Catalunya, Museu Arqueologic de Banyoles, Ajuntament de Banyoles

Amb el suport de:

Diputació de Girona