El divendres 17 de juny, a les 8 del vespre, es va fer el lliurament dels premis als guanyadors de les tres categories. El concurs està convocat pel Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, Limnos, la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona i el Museu Darder de Banyoles.

Quaranta vuit persones han enviat un total de 135 fotografies digitals. El jurat, format per un membre de cadascuna de les entitats organitzadores i tres reconeguts fotògraf residents a la comarca del Pla de l’Estany, Ernest Costa, Jaume Lis i Jaume Llorens, van visualitzar totes les imatges fins triar-ne 35, que són les que s’exposaran fins al 4 de setembre a la Sala d’Exposicions Temporals del Museu Darder de Banyoles. Posteriorment, l’exposició itinerarà a la Facultat de Ciències de la Universitat de Girona.

En l’acte es va fer pública la nova convocatòria del concurs, dedicada als bolets i els líquens. Les noves bases es poden descarregar aquí.

El primer premi, de 400 euros, ha estat per Antoni Saez Cambredo i la fotografia titulada “Empusa pennata”. El premi de 250 euros a la millor fotografia obtinguda al Pla de l’Estany ha estat per Josep Maria Mompart Fàbregas, amb la  fotografia “A contrallum”. I el premi, també de 250 euros, a la millor fotografia realitzada per un soci d’alguna de les entitats que organitzen el concurs o bé una persona vinculada a la Universitat de Girona, ha estat per Marc Fusellas Fullà, amb la fotografia “Aurora”.
Després del lliurament dels premis, es va oferir als assistents un petit refrigeri.

La imatge correspon a la fotografia guanyadora del Primer Premi.