El concurs és una activitat que es fa en relació a l’exposició que estan preparant sobre el riu Fluvià i que s’inaugurarà a Olot el 2017. Les millors fotografies del concurs formaran part d’aquesta mostra.

Els Museus d’Olot, el Museu Darder de Banyoles i el Museu de l’Anxova i la Sal de l’Escala creen un concurs a Instagram de fotografies del riu Fluvià. La iniciativa sorgeix com una activitat prèvia a una exposició itinerant sobre el Fluvià que s’inaugurarà a Olot l’any 2017 i, posteriorment, a les altres dues poblacions.

Concretament es busquen imatges fetes amb el mòbil que mostrin qualsevol aspecte relacionat amb el riu Fluvià, com pot ser el paisatge, el patrimoni arquitectònic, l’aigua i els seus usos, les rescloses o la fauna, entre altres. Les imatges cal penjar-les entre el 15 de juny i el 15 de juliol a Instagram amb l’etiqueta #instaFluvià.

El guanyador del primer premi s’endurà un vol en globus per a dues persones resseguint el recorregut del Fluvià des de la Garrotxa. El segon classificat podrà fer la ruta guiada “El camí ocult del Fluvià”, juntament amb el comissari de l’exposició, Carles Bayés, i també rebrà un dinar per a dues persones. El tercer premi obsequiarà al  premiat amb tapes marineres per a dues persones durant la Festa de la Sal de l’Escala i visita guiada a la Casa de Pescadors del municipi. A més, la fotografia que tingui més “m’agrades” serà obsequiada amb dos llibres relacionats amb el riu Fluvià.

Les fotografies participants al concurs han de ser inèdites i han d’anar acompanyades d’un títol i del lloc on s’han realitzat. Cada usuari pot participar al concurs amb un màxim de 10 imatges.

Totes les fotografies participants al concurs podran ser visionades a l’exposició sobre el riu Fluvià que es podrà veure a partir del 2017 a Olot, Banyoles i l’Escala.

El jurat estarà format pels directors dels tres museus, el comissari de l’exposició, l’autor del llibre Fluvià i un fotògraf.

Es poden consultar les bases completes del concurs aquí.