Aquest 2016 és l’any del centenari de la inauguració del Museu Darder (22 d’octubre de 1916). Coincidint amb aquesta efemèride, entre el 15 d’abril i el 3 de juny de 2016 el Museu Darder acollirà la celebració del IV Cicle de Conferències d’Actualitat Arqueològica de les Comarques Gironines. L’objectiu de les jornades és aproximar al gran públic les darreres novetats entorn la recerca arqueològica gironina, des dels seus orígens fins a l’edat mitjana.

Aquest IV Cicle de Conferències oferirà l’oportunitat, poc habitual, de percebre les vivències personals dels mateixos protagonistes (prehistoriadors, historiadors, antropòlegs) que, a diari, investiguen i tenen cura de la riquesa del nostre patrimoni històric.

L’altre atractiu d’aquest IV Cicle seran els jaciments arqueològics exposats: la majoria són ben coneguts i reuneixen tot un seguit de característiques (patrimonials, científiques, educatives i econòmiques) que els fan mereixedors de ser tinguts en consideració tant per a les generacions actuals com per a les del futur.

La idea i la coordinació d’aquest cicle de xerrades va a càrrec dels prehistoriadors i arqueòlegs Alfons Díaz i Albert Aulines, amb estreta col·laboració amb el Museu Arqueològic de Banyoles.

La primera conferència, sobre els jaciments prehistòrics en superfície, a càrrec d’Alfons Díaz

La conferència inaugural tindrà lloc aquest divendres 15 d’abril, anirà a càrrec d’Alfons Díaz i portarà el títol de Jaciments en coves i jaciments a l’aire lliure: característiques i plantejaments metodològics.

Consulta el blog del cicle: http://4actualitatarqueologicagirona.blogspot.com.es

Consulta el programa aquí