Finalitzada la Setmana Santa, s’ha tancat l’exposició “Experiències Matemàtiques” al Museu Darder de Banyoles. Des del 16 de gener, i en col·laboració amb l’entitat Astrobanyoles i el Museu de Matemàtiques de Catalunya, el Museu Darder ha acollit tant l’exposició temporal com diverses activitats paral·leles a aquesta. Tot plegat ha estat molt ben acceptat per públic local i forani, havent-se rebut nombroses trucades i consultes sobre horaris i activitats. Les tres xerrades paral·leles a l’exposició varen deixar petit el Museu, amb un total de 330 assistents. Als tres tallers familiars també es van omplir les places disponibles, amb 93 persones, entre nens i adults, que procedien tant del Pla de l’Estany com de fora.
El més destacable, però, ha estat la bona acollida per part de la comunitat educativa de la comarca. El cost del monitoratge o l’oferta de places amb guia sol venir limitat pel pressupost de l’exposició. En aquesta ocasió, amb la col·laboració voluntària de socis d’Astrobanyoles, s’han pogut oferir a les escoles del Pla de l’Estany visites gratuïtes dins l’horari escolar (de 9 a 5), que ha permès a molts alumnes la visita fora de l’horari habitual d’obertura sense cost. Dels 91 grups escolars que l’han visitat, 70 han estat amb monitor (1.747 persones).
Els professors van rebre també una formació per tal de poder estar preparats per acompanyar els seus alumnes, assistint 95 mestres de primària a les 3 sessions que se’ls van oferir.
Les visites col·lectives han estat 2.466, en 93 grups, mentre que les individuals arriben a les 1.888 persones (1.154 adults i 734 menors de 16 anys).
Aquestes xifres fan que l’exposició “Experiències matemàtiques” passi a ocupar el primer lloc dins el rànquing de les exposicions temporals que ha ofert el Museu Darder des de 2007, per sobre de les dues promogudes per “la Caixa” que fins ara ocupaven els primers llocs, “Sedentaris” (2008, amb 3.457 visitants) i “El bosc” (2007, 3.140 visitants). També passa a primera pel que fa a les visites col·lectives, superant les 1.419 persones que varen visitar de forma col·lectiva “Mart-Terra”, també de “la Caixa”, el 2012. En aquestes xifres ha tingut importància la reobertura del museu entre setmana des de principis de 2016. Altres factors, com la presència al Museu Darder de l’exposició durant el segon semestre escolar, la durada d’aquesta (ha estat de les més llargues que s’han fet) i la bona promoció realitzada tant des de la Guia Educadora del Servei d’Educació de l’Ajuntament de Banyoles com des del propi Museu i les entitats organitzadores, han ajudat a l’èxit d’una exposició dedicada a una de les assignatures que més maldecaps porten a molts alumnes i als seus pares: les matemàtiques.